Ytterligare en tågoperatör har upptäckt fördelarna med att ha ett personlarm som personalen enkelt kan bära med sig och på så sätt skapa trygghet. Det innebär att vi nu passerar 5000 användare. Ju fler användare vi har desto större möjligheter har vi att ytterligare förbättra våra produkter och tjänster.
För er som har självserviceportalen har vi i kommande version lagt till ett antal användbara funktioner. Bland annat kan nu larmcentralen få en bra överblick över när användarna varit aktiva i appen. Ett superbra sätt att se ifall det finns ett utbildningsbehov någonstans i organisationen.
Man kommer också kunna se hur många procent av användarna som är aktiva och hur många som gjort testlarm under de senaste 3 månaderna. Man kommer även att kunna få ut listor på de larm som gjorts och kunna söka på gamla larm med vissa egenskaper.
Det finns i den nya självserviceportalen också möjlighet att hantera larmgrupper och arbetsuppgifter själv, och det finns även möjlighet att publicera ut dessa så att användaren själv kan byta larmgrupp och arbetsuppgift direkt i mobilen.
En annan funktion som görs tillgänglig i samband med att den nya självserviceportalen lanseras är att man kan använda en teknik som kallas NFC för att automatiskt byta larmgrupp eller arbetsuppgift. Exempelvis kan man skanna en tagg på det fordon man använder, eller det mötesrum som man skall vara i. På så sätt så ger man larmcentralen extra information som kan hjälpa till att hantera larmet på bästa sätt.